onsdag 20 augusti 2014

Sällskap i paradiset

Chocken som kroppen fick när jag gick från 30 grader till typ 12 var inte en helt välkommen upplevelse. Planet hem gick 7.10 på morgonen från Alicante flygplats så jag fick snällt finna mig i att gå upp klockan 5 i tisdags för att hinna. Vid tillfället så var det 25 grader i luften och både mamma och jag frös. När jag landade på Göteborg City flygplats 10.30 så var det ca 12 grader i luften förutom regnet och blåsten.
Mina sista dagar i Torrevieja så fick mamma och jag sällskap av lillan och hennes prins som tillslut också fick lite semester. Första kvällen(söndagen) gick vi på upptäcktsfärd längst stranden på den sidan som vi inte besökt ännu men där Lollo varit på simläger för ett par år sedan. Vi upptäckte att vi inte hade velat bo i den delen av La Mata då det var fullt utav höga trappor som antagligen skulle ha orsakat både en hel del höjdskräck och träningsvärk. Den turen avslutades med en lättare middag på en italiensk restaurang vid stranden som hade helt fantastisk cannelloni fylld med bl.a. spenat. På måndagen så var det återigen dags för ett besök vid havet. Jimmy oroade sig för att det inte skulle vara några vågor men när vi nådde stranden så lade vi märke till dels den gula flaggen och även de gigantiska vågorna som inte alltför sällan bildade cylindrar. Alla utom Lollo kastade sig i på en gång och underströmmarna från vågorna slet i benen åt alla håll så vi blev helt slut efter bara en stunds badande. Jimmy var dock en hel del uthålligare än oss andra så vi fick bytas av att bada med honom för att han skulle få leka av sig. Efter någon timme så tog Lollo mod till sig för att bada i havet och då passade jag på att leka lite paparazzi så i det här inlägget får ni en bildbomb från Lollo och Jimmys medelhavssemester á la skvallertidning.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar