söndag 27 februari 2011

Nian bastu

Igår var det nianbastu. Då tog vi tvåan(för den kommer verkligen att få heta så!) och åkte ute till Härryda där chalmersbastun ligger. Men först var vi ett gäng som åkte till Axfood för vi var snälla och fixade mat åt alla andra. Det var mitt första besök på Axfood så det var lite överväldigande, de hade väldigt stora slevar som Isak visar upp och Tåni blev alldeles exalterad vid en av godishyllorna som var allt annat än små och få. Jag fnissade lite för mig själv hur min mamma skulle kunna gå bersärk här, tur att hon inte bor i Göteborg... Marcus (Mask) skötte dock den delen galant och köpte 15 kg köttfärs för taco till 30 personer där åtminstone 5-6 personer är vegetarianer...

 På bastun så låg läget till att Tåni är som synes den skarpa personen och Joel i bakgrunden ska föreställa lite luddig, väldigt lite luddig dock. Till skillnad från våra sittningar så var inte alkoholen i fokus, vilket antagligen är ganska tur om man håller till i en bastu. Några bastade lite innan maten och några bastade igen efter maten och några (bl.a. jag) bastade bara efter maten. Det infördes att den stora bastun var naken bastu och den lilla var påklädd bastu. Det ironiska i detta var att den lilla bastun var kolsvart då lampan inte fungerade medan de spritt språngande nakna herrarna satt i full belysning. Jag och Nettan trotsade de nakna och satte oss i badkläder i nakenbastun vilket tydligen var förvånande (inte enligt min mamma) så nu har jag sett tillräckligt med nakna män för en hel livstid. Det var betydligt mer livat i den bastun då det skrek och tjoades vilt till där. I sportstugan, där vi höll till när vi inte bastade, var det mystema med eldstad och lite spel, vi spelade Bang och jag blev vice sheriff och dog direkt, det var inte så kul, men alla var jättedåliga och sköt ihjäl båda vice sherifferna först. Så Anton som även äger spelet vann lätt trots att han var Rinnegade.
Delar av phaddergruppen stannade kvar över natten men jag var bland de som åkte hem. Min stackars lillasyster med pojkvän fick gå upp mitt i natten för att öppna dörren åt mig. Imorse åt vi frukost med en badanka i teet. Och sen har Lollo och jag bakat negerbollar, fast pärlsockret fastnade inte. Och nu så ligger de och sover.....


2 kommentarer:

  1. Woot spelade ni bang också O_O
    Jag borde ha följt med er >_<
    //Phish

    SvaraRadera
  2. Det är bara att du börjar på chalmers till hösten så får du ju vara med på allt. Jag har faktiskt varit på Affär typ axfood själv, jag älskart

    SvaraRadera