måndag 16 augusti 2010

Flytten och första dagen

Imorgon börjar skolan = sommaren är slut, för de som inte träffat mig eller hört om min sommar så har jag njutit fullt ut hela sommaren om du nu skulle ha hört något eller upplevt någon del av den tillsammans med mig så pratar vi inte om det. 
innan jag börjar berätta om allt vill jag framföra en hälsning till alla där hemma och säga att jag saknar er också men det är sånt som man får ta när man ska ut i världen och ha roligt. Hoppas ni har det bra och att ni som läser om mina bravader får nöje utav det. Nu till det intressanta! 
För dem som inte vet det så börjar jag imorgon att läsa teknisk matematik på Chalmers tekniska Högskola i Göteborg och är numera(sen gårdagen) bosatt i ett litet studentrum(13 kvadratmeter!) på Guldheden. Samlade lite vuxenpoäng igår och loggade in på skatteverket med min e-legitimation för att ändra min folkbokföringsadress och nu väntar ett samtal till försäkringskassan så att jag kan få en blankett för bostadsbidrag. 
Första dagen upptäckte jag att hitta en livsmedelsaffär i Göteborg var lättare sagt en gjort, WTF!!! framförallt en som man kunde parkera i närheten av. Till slut lyckades jag med assistans från min lillasyster inhandla det nödvändigaste, mjölk och bananer men även yoghurt, flingor, lite mat och såklart  mina kära ekologiska tepåsar. Detta har idag utökats med pasta, canellini och penne, olivolja och flingsalt.
Senare på kvällen blev det en bilfärd in till centrum(runt halva göteborg, lokalsinnet) för lite struttande längs avenyn och en fika tillsammans med kusin Ida innan vi laddade upp för den kommande dagen med den senaste Sex and the City filmen som dock inte levererade. 
Dagens äventyr fanns på nordstan där båda fröknarna Rasko spenderade stora delar av sina förmögenheter på mer eller mindre nödvändiga saker, skor är dock alltid nödvändigt så det får man dispens för! Dagens fynd var ett par superläckra svarta sandaletter med glittriga stenar på, de kommer troligtvis användas på framtida festliga event och därför sparar jag lite på bilder av dem. 


När jag hade lämnat min syster på tåget som skulle ta henne hem korsade jag helt ensam nordstan för att sätta mig själv på en buss till mitt lilla rum. Väl på bussen snubblar jag över en stor väska tillhörandes en annan student som jag höll sällskap med, han tyckte det var surt att börja den 25e augusti men kände sig kanske lite lättad när han fick höra att vi började imorgon och jag blev ganska avundsjuk när han berättade att det lutade åt en sista-minuten-resa den sista veckan innan han började. 
Sen har jag inte hunnit med några fler äventyr men jag har lagt in en bild på mitt rum där man bör observera plugghästen i fönstret, den perfekta maskoten på högskolan! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar