fredag 20 augusti 2010

Ølhäfv och föreningskväll

idag var det 6 timmar matte tillsammans med vår käre Bernard, som jag idag iaf förstod vad han sa mestadels men inte riktigt hängde med... vi gick från gårdagens kvadratkomplettering till polynomdivisioner och flergradiga ekvationslösningar genom olika tillämpningar. Inte mycket mer att orda om, sen gav vi oss ut på origogården för att praktisera häfv arrangerat av DP. De visade lite, bjöd oss på ljummen öl för att vi skulle lära oss, men jag lyckades få ungefär lika mycket över mig som i mig, så det var nog tur att jag hade plastpåse på mig.. sen fick vi baguette innan vi satte igång att capsa, DP's favoritsysselsättning, vi får tyvärr inte tala om reglerna men jag blev iaf ganska berusad någon gång mellan 7 och 8, som tur var var inte Erik långt efter och senare på kvällen fick vi dela den knallrosa "ledarhatten" med tillhörande fjäderboa. FnollK var dock inte helt nöjda med vårt partyhumör och kom med en del invändningar innan kvällen var slut... sen begav vi oss hemåt och när jag på egen hand begav mig lyckades jag först gå in i en nyponbuske och kunde sedan konstatera att cykelbanan inte var densamma efter ett par lite öl i mörkret...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar