lördag 28 augusti 2010

MatteDup

Sista dagen innan intromattetentan(duggan/minitentan), lite panikplugg men mest slött hela dagen, vi fick en fejkföreläsning i GD efter lunch också, den var inte så intressant och blev ganska genomskinlig när han bara började dra upp random uppgifter på tavlan... men det spännande att se vad vi kommer att lära oss ^^ citat från Oloph under vår "räkne"-stund: "jag tittade i min nya kursbok och förstod ingenting, då blev jag jätteglad. Det kommer nog att vara en rolig kurs" oloph hette för övrig olof phadder innan men är numera omdöpt till oloph som en sammandragning efter en geni-idé från min sida 
Efter allt matteplugg gick vi ner till Focus för MatteDup som är en slags pub som involverar våra föreläsare och och matteböcker. Jag och Jeanette funderade lite över skapandet av ordet dup och kom fram till att det var helt och hållet ologiskt om man inte ville vända och vrida hela dagen...  Men dit kom vi och jag fick majsgryta medan alla andra åt kyckling med curry >.< jag undvek dock ölen för dagen vilket inte mina phaddrar gjorde så de var inte till så stor hjälp när det gällde matten, Robert gjorde i alla fall ett tappert försök och efter lite om och men så kom han till precis samma ställe som mig... till slut lyckades någon hjälpa mig att få fason på problemet under protester från de andra närvarande att jag var på tok för ambitiös. Det blev tidig hemgång ikväll för att möta Emma och Tåpias för överlämning av diverse packning som jag nu städat rätt på för att avsluta kvällen i sängen för att mysa med min nya turkåsa och fluffiga filt ^^

2 kommentarer:

  1. Det var förståndigt att du väljer sängen med goa filten Vi var i karlskoga åt lunch på restaurang vid torget Därefter åkte vi till skogen Elov plockade 19 l lingon jag plockade 1 l sedan ville min rygg inte mer sist blev det det en halv korg kantareller Mamma o Lollo kom hit med en mugg o ett örngott båda märkta Värdens bästa mormor

    SvaraRadera
  2. Du måste lägga upp en bild på filten

    SvaraRadera