onsdag 18 augusti 2010

ledsagning och irrfärder

Efter gårdagens inlägg gav jag mig ut på jakt efter en affär vilket ledde till en lång omväg innan en stunds panik då jag verkade ha gått vilse bland ett antal hyreshus innan jag hittade ut på andra sidan. Helskinnad och hemma tog jag en snabbdusch innan jag satte igång med disk och tomatsåskok.
Denna dag inleddes med en  föreläsning i fysik som började klockan 8 på morgonen, innan vi snabbt gav oss iväg till en liten bokaffär mitt på chalmers för att köpa våra mattehäften, de är gröna och tjocka och innefattar kommande två veckors kurs innan vi går in på de riktiga kurserna. Vår mattelärare Bernard bryter på något som kan vara tyska och pratar väldigt fort men tydligen så kan han prata fortare, men enligt våra phaddrar vänjer man sig och då förstår man även om han pratar fortare. Dagens föreläsning innefattade kvadratkomplettering vilket inte är min starka grej men det gick ändå hyffsat. Sen blev det gröna väggen på restaurangen i studentkåreshuset innan vi påbörjade vår fantomenföreläsning inför fredagens fantomententa, mycket intressant där jag bland annat har lärt mig att nuvarande fantomen, nr 21 i ordningen, är ca 74 år gammal är gift sen 78 och har tvillingar som inte åldras...
Sen blev det rundvandring på och runtom chalmers vilket inte var snällt mot mina fötter och ben, men när vi hade sett allt, datasalar, pluggsalar, grupprum, lässalar, studentkårens bastu och pool, Pablos kinarestaurang, willys, bankomaten, maskin, data och its hus och caféer mm. så begav vi oss till slottsparken via spårvagn. Där lekte vi efter Olofs strängteori som han från gårdagen tyckte sig ha förbättrat och mycket riktigt lyckades vi bra mycket bättre trots att vi gav upp alldeles för tidigt. Sen blev det grill och lite brännboll innan phaddergrupp 9, den bästa gruppen, begav sig till studentkårens bastu för lite kvällschill. Det blev 3 eller 4 vändor i poolen vart och ett följt av bastusittande tills vi nästan storknade.
Efter duschen så tog jag sällskap hem med Erik som bor i Guldhedstornet(där jag drömmer om att bo). Erik konstaterade att det var skönt att hitta någon som förstod honom i hans problem med lokalsinnet, man skulle nästan kunna säga att vi är vilsna själsfränder. Hem till sig hittade han i alla fall och efter lite irrande och hjälp av google maps i hans iphone lyckades han också hitta hem till mig.
Nu sitter jag dock här ensam och väntar på att den sista yoghurten ska rinna ner så jag kan få i mig den och gå och lägga mig sen, natti

1 kommentar:

  1. Var det inte en person som är bekant för både dig och mig som sa här om dagen att hon inte hade några problem med lokalsinnet?

    SvaraRadera