lördag 21 augusti 2010

chillördag

Det känns rätt gôtt faktiskt..
Det hände inte så mycket idag. Jag var lite sen till nollbrickskontrollen men det gjorde inget för huvudsaken var att man var där innan 5 så egentligen var jag ganska tidigt.. Vi började med att delge varandra om gårdagens historier och ingen var förvånad över att jag hamnat på fel plats på vägen hem igen. Mina övriga phaddergruppskamrater hade dock vissa hål i sina historier som troligtvis förblir okända. De flesta mådde dessutom mer eller mindre dåligt men blev ändå inte uppmuntrade av att höra att jag var pigg... Sedan fick vi springa omkring och leta efter Jeanettes bricka en stund men den kom i alla fall fram till sist. Dock fick vi inte ha kvar våra 9:or på så alla fick måla om, men Olof lyckades förtrolla Fredriks skylt så han har en 9anbricka istället för en nollebricka, ganska episkt! Fanskap uppstod vid vår namnlek under den första kvällen med phaddergruppen.

På min nollebricka tog jag upp mitt nya smeknamn, inte helt utan protester dock men då var det redan försent ^^ Jag har också målat om min nia men det tjocka färglagret skådas under det svarta!
Marina's nollbricka hade inte en chans efter gårdagens kommentar om Zaars, fnollKs sponschef, mamma, den fick utstå bl.a. hacka, hammare, tång innan den lades på grillen. Olof var lite sliten från gårdagen så han somnade till på stolen en stund vilket Jeanette och jag hade väldigt kul åt. Sedan gick vi till Gibraltars pizzeria för lunch där Olof försökte beställa kebabtallrik special som inte gick så bra. Sedan fick vi tillbaka till focus för att se hur det gick med Marinas nya bricka som var en aning större än orginalet då kravet på de nya brickorna var att nollbrickornas mått skulle multipliceras med π/2 efter förstörandet av den första.
Sedan begav jag mig hemåt och lyckades faktiskt ta mig till rätt ställe utan några omvägar! innan jag tog bilen ut till Landvetter för att hälsa på min moster och mina kusiner. Och för att göra dagen fulländad lyckades jag istället köra vilse på vägen dit. Men det var trevligt att komma dit och träffa dem vilket kanske kan bli lite oftare när man bor så här nära. Jag fick också mat där och känner att studenttänket börjat infinna sig då man glädjs över gratis mat. Men det var väldigt gott och lite mer än mina makaroner med olivolja och salt så det får jag tacka mycket för.  Men har jag letat efter min tvättstuga och det var lättare sagt än gjort, jag har irrat omkring i hela huset och runt huset också och hittat en tvättstuga men det återstår att se hur jag ska lyckas få någonting tvättat i den. Nu blir det True Blood innan jag ska sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar