söndag 29 augusti 2010

Helg

Det är tur att festlivet tar paus på helgerna så vi blir nyktra någon gång, men nu börjar allvaret så till veckan så är det inte lika många arr = mindre alkohol och förhoppningsvis fler vakna studenter under föreläsningarna.
Under lördagen skrevs vår första tenta på Chalmers, som egentligen bara är en dugga eller vad man vill kalla det.  Vi spriddes då ut i salar på olika våningar i Väg och vatten huset och fick diverse uppmaningar om hur det skulle gå till under tenta, sen satt jag i två timmar och löste de uppgifter och efter det satt jag ytterligare en timme för att konstatera att jag inte kunde lösa resten. Med tanke på vissa läsare så undviker jag pinsamma detaljer om tentan... Sen var det sektionsinskrivning och inte så överraskande överraskningssittning på Kalle Glader innan nollekalaset. Jag upptäckte att min nollebricka fungerar bra för att mina vänner ska hitta mig men det är också ett väldigt effektivt verktyg för att ragga ^^ vid halv 1 så drog oss tillbaka till focus men vi lät bli att capsa på grund av rykten om att Robert var igång med da bomb flaskan. Vilket vi fick erfara när allt fler runt omkring oss drabbades. Det kunde dock ha slutat illa då Pablo lyckades få i ögonen men drastiska åtgärder räddade hans blick.
Idag har jag varit ledig ifrån mitt chalmers liv och hängt på nordstan med Emma och Tåpias, Degerfors känns väldigt fjärran just nu. Min mamma insåg när hon tittade på mitt schema att vi har en övningstenta den 18e vilket komplicerar firandet av mina syskons födelsedagar. Men det får lösa sig ^^

1 kommentar:

  1. hej hanna:D, waw vad det händer saker. Hoppas att det är bra med dig:D, kram Olivia

    SvaraRadera