fredag 27 augusti 2010

Hockeykalas och Sagosittning

igår var det hockeykalas på Focus tillsammans med Elektronik. Det innebar att istället för att sitta runt bord stod vi bakom kravallstaket och det hela gick ut på att skrika så mycket som möjligt och tävla i olika grenar. Mitt lag var bäst på allt utom att fjäska, det andra laget tog sig till det mesta för att charma domaren. Istället för öl över kläderna fick jag för omväxlings skull vattenmelon på mig, det luktar lite bättre än gammal öl i alla fall. Detta berodde på den så kallade melonfotbollen som jag lyckades vara med och utöva. Andra grenar under kvällen var trashockey, hejarklacksdragkamp och curling. Jag var dock ganska seg efter tisdagens bastu fortfarande så resten av kvällen blev ganska lam så jag gick hem tidigt istället för att hänga kvar på gasquen.
Såhär snygg var jag när vi satt i kårhusets soffor mellan hockeykalaset och gasquen:
Det var dock ingen garanti för att jag skulle vara pigg under torsdagen, istället var det nog den segaste dag jag varit med om och att hålla sig vaken under föreläsningen var en hård kamp, frukosten på rasten vid 10 hjälpte lite i alla fall. På lunchen intogs horisontellt(liggande) läge så fort pastan var avslutad innan det var dags att bege sig till kära FL 74 för räknestuga innan vi alla begav oss hemåt. Jeanette visade visa tecken på trötthet när hon på hemvägen nästan inte lyckades ta sig ut från skolan.
Nu har jag varit på sagosittning tillsammans med kemiteknik och kemisk fysik, som Alice i underlivet enligt vissa... jag tycktes ha en dubbelgångare men jag utsåg mig själv till vinnare då jag var överlägset fluffigast ^^ det tänker jag dock inte lägga upp någon bild på då jag inte har någon helkroppsspegel i mitt rum vilket gör det svårt att ta en bild på sin utstyrsel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar