tisdag 15 februari 2011

Alla Hjärtans Dag

Alla vet att vägen till en mans hjärta är genom hans mage och därför bör man spendera så mycket tid som möjligt i köket när man är nykär ! ELLER?!
Jag har iaf bakat COOKIES dagen till ära som jag har gått runt och bjudit på. Jag tror det var mycket uppskattat, min phadder Foten frågade vilken jag ville behålla för att lägga ur en och sen gå iväg med resten av påsen, SÖT! ^^
Jag blev kvar på skolan väldigt sent idag eftersom jag inte orkade gå hem så istället bestämde mig för att störa Jickard och Elias som försökte lösa en uppgift i meken. Efter en stunds förtvivlan så öppnar Jickard den öl som han förvarat i en mörk vrå av sitt skåp. Han inser dock att han inte kommer att lösa denna uppgift trots uppfriskande drycker ungefär samtidigt som hans buss går och den nästa går inte förrän om en timme. Uppgiven begraver han sitt ansikte i boken men skrattar till då någon påpekar att livet suger eller dylikt varefter han reser på sig och upptäcker att boken är alldeles blodig. Inte bara hans psyke har fått sig en törn av nederlaget. Han reagerar fysiskt på att misslyckas med en uppgift. Sen kommer diverse detaljer om blodiga näshår som jag tror de flesta vill slippa så det skriver jag inte om, men 20 över 11 börjar 3 trött-flummiga chalmerister vandra hemåt efter en lång dag i skolan.
Jickard först med en öl och sedan med en öl och en tuss i näsan ^^


COOKIES

2 dl socker
2 dl farinsocker
1 tsk vaniljsocker 
225 g smör 

2 ägg

6 dl mjöl
1 tsk bikarbonat
1 tsk salt

5 dl hackad choklad
2,5 dl jordnötter (kan uteslutas) 

(Denna smet är smidigast att gegga ihop med händerna, men tänk på att ha nyklippta naglar så att du inte får kaksmet under naglarna. Det kan också vara smart att ha alla ingredienser förberedda innan du kletar ner händerna så du inte kletar ner överallt och/eller förlorar massa kaksmet) 
Blanda smör och socker först och tillsätt sedan äggen. Ha i de torra ingredienserna och sist choklad och eventuellt jordnötter. Klicka ut smeten på bakplåtspapper (inte för nära varandra för de smälter ut i ugnen och då kanske du smälter ihop) 
Grädda mitt i ugnen på 200 grader i ca 8 min 

Yummie ^^ 

3 kommentarer:

  1. Hanna jag tror inte benjamin gav dig receptet så att du skulle kunna lägga ut det på internet :P
    Men du har iaf rätt med magen tror jag :P
    och vad är bättre på alla hjärtans dag än hjärtgryta^^
    //Phish

    SvaraRadera
  2. Tror du inte att jag bakade?
    haha, det verkar iaf funka ;) men vad är hjärtgryta ?

    SvaraRadera
  3. Det ser ut på bilden av jickard som om han skaffat sig en näsring

    SvaraRadera