torsdag 8 mars 2012

Marshmallowfluff

Jag har fått en ny bakbok som heter söta dagar, jag har inte bakat något ännu eftersom jag ska skriva tenta på lördag men jag har börjat bläddra i den på kvällarna, och jag sitter och myser över allt rosa och fluffigt ^^ Jag tror att jag redan bestämt mig för vad jag ska baka på söndag när jag inte behöver oroa mig för tentan längre, Jag tror de kallades Boston Creme Cupcakes. Man gör typ någon speciell typ av fyllning och enligt de som skrivit boken så var det svårt att hålla sig borta från dessa.
Bageriet som har gett ut den boken heter Hummingbird Bakery. Det är en kedja med bagerier i London som bakar massor med cupcakes, tårtor och andra saker. Förutom macarons- och cupcaketrenden så har det dykt upp någonting som heter whoopies, det är typ som macarons fast de är inte av maräng, och de föreslår att man ska ha marshmallowfluff som fyllning till dessa, jag har dock inte ännu hunnit komma till den del där de presenterar alla glasyrer och liknande så det ser jag fram emot ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar