fredag 19 november 2010

SNÖ

Till ära av den härliga snön som faller i Göteborg just nu försöker jag mig på att lägga in mitt första videoklipp med en av mina favorit jöback-jul-låtar



och här har vi två stycken som blev som barn så fort de såg snön:


Idag har jag varit vaken hela dagen vilket kan tyckas helt otroligt om man tittar i Marinas album på facebook.. sen så har jag druckit 1,5 kopp kaffe på inrådan av Rickard, uppskattades nog inte så mycket av Jim som skulle tillbringa de nästa timmarna med att försöka få ordning på programmeringslabben ihop med mig... Men vi löste det och skickade in efter diverse fördröjningar...

Efter mycket dataspel, jag kan rekommendera bloxzorz  på cool-mathgames, det slår ganska mycket knut på hjärnan, så blev det mat och sen motstod jag frestelsen att köpa godis innan det blev våning 3 med dem som har dugga i elfält imorgon. Själv satt jag med min bok "A very short introduction to Matemathics" som ganska simpelt beskriver begrepp inom matematiken, idag har jag läst kapitlet om bevis. Det mesta är ganska självklart då det är en väldigt simpel bok men ett avsnitt som handlade om gyllene snittet fascinerar mig då jag tycker att det är helt obegripligt, tål att läsas mer om =) 

3 kommentarer:

  1. är det mkt snö hos er ?=P Jag hatar det XD

    Gillar din nya design förresten=)

    SvaraRadera
  2. inatt var det precis lagom, men jag ser inte ut från mitt rum så det är lite svårt att säga nu, tack, den är inte så avancerad men :)

    SvaraRadera