tisdag 19 april 2011

armpuffar equals superkrafter

idag vid havet
mamma: den där lille kan ju inte bad i de här vågorna
jag: han har ju armpuffar, då får man superkrafter

Idag har vi varit på Amadores, stranden var vit, men det var inte sand. Malda snäckskal tror jag att vi kom fram till, det gjorde ont under fötterna och fastnade överallt, men det såg koolt ut när vattnet sjönk undan efter vågorna. Och på tal och vågor så var det en våg som dränkte min handduk. Jag lärde mig att havet är vackert men förrädiskt den hårda vägen...






Tack vare en vurpa i nedförsbacken från hotellet till bussen så vågade jag inte bada så mycket som jag hade tänkt mig,
skrapsår + saltvatten = AAJ!


men det drog ihop sig relativt fort och jag litar på att saltvattnet tvättade bort all smuts när jag väl kom i^^
Philip och jag stannade uppenbarligen lite för länge på stranden för jag är röd överallt och det gör ont! Men imorgon ska vi åka hem så det är lika bra att sola rejält.

Awsome (Läs nördig) som jag är så har jag numera en svag skugga av en triforce på min vänstra ankel, den är tyvärr inte längre lika tydlig som när vi åkte från Amadores men jag har en hyfsad bild på min mobil, men tyvärr så har inte den här datorn bluetooth så det får bli när jag kommer över min egna datorn. Men vi åker ju till Sverige imorgon så det ska väl inte dröja alltför länge, så länge lägger jag upp en bild på processen

1 kommentar:

  1. malda snäckskal o.o jag undrar om kameler verkligen svettas =/ när kommer ni hem?=) ♥

    SvaraRadera