söndag 3 april 2011

10-kampf!

Jag har haft en helt fantastisk dag! Det började med att min klocka ringde 9 imorse men jag dog och vaknade om mellan 10 och 11 någon gång, trött som ett as tog jag mig ur sängen för att hitta min telefon. Med telefonen i hand så insåg jag att jag inte skulle hinna äta lunch innan 10-kampfen men det var lugnt för Marina och Nettan var också döda. På spårvagnen upplyses jag om vad jag gått miste om dagen innan och att Jickard mådde betydligt sämre än oss. Väl i slottsskogen upptäckte vi att det var fler dp-aspar som inte var särskilt haj till skillnad från F6 asparna som verkade ha satsat på någon form av kolhydratuppladdning( öl är tydligen inte dugligt enligt dem ). Så medan de var hurtiga och värmde upp stod vi och frös, och efter lite kånkande så var det dags att sätta igång, F6 som stod för första grenen var dock inte klara så vi fick vänta lite till. Med i kampfen var 3 lag, aspar från både DP och F6, samt DP-pateter, F6-paterna vågade dock inte visa sig. Alla F6 lekar innefattade snören och var ovanligt ordinära. Den första leken vanns av DP-pateterna (trä snören genom kläder är tydligen inte så svårt i overall). Därefter utklassar (!) DP-asparna F6-asparna i PC-CAPS(caps på rad) som jag tydligen verkar kunna ha en karriär inom! Sen var det lite korv-på-snöre-ätar-tävling, stoppa händerna i Cola-jello och tamponger i flaskor, dock så gick de inte att springa med... Sedan avslutade vi 10-kampfen med en 6e gren som gick ut på att kasta inoljade meloner på största möjliga avstånd som DP-asparna tog hem trots att F6-asparna lånat aspkläder av dessa inför denna gren. Efter Resultat, DP-sång och spårvagnsåkande var vi på Focus där vi konstaterade att om vi ville ha pizza så skulle vi få fixa den själva så vi begav oss till Gibraltar för lite omnomnomande och sen var det dags att skiljas åt för jag skulle göra mig iordning för jobb, nu är jag dödtrött och ska minsann såva massor och imorgon blire läsa statistikföreläsningar, YIPPIE!
 Detta är Sigmund och Frida som är Marinas korv och min tampong ifrån tävlingarna, de blev mina kompisar och följde med ända till kapellplatsen trots att visa pateter och en överste envisades med att trampa på snöret som de båda var fästa i. Men på kapellplatsen så tog resan slut för både Frida och den stympade Sigmund.
Bilden under är jag på väg till duschen innan dagen jobb. Eftersom jag var så otroligt snygg i håret när jag vaknade i morse tack vare hårspraysfrisyren jag hade på jobbet igår så lade jag håret ner med flera lager hårspray innan jag täckte det i mössan, och när jag tog ur hårnålarna på eftermiddagen så VOILA! Bilden visar dock inte riktigt hur fantastiskt det var i verkligheten...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar