lördag 17 september 2011

Mañana

Idag har jag och pluttis varit på Mañana, käkat tapas och haft det mysigt. Man får unna sig när man är ledig^^ Sen så har vi ju lyckats hålla ihop i 7 månader nu också så det kanske är värt att fira?
Vi beställde:
  • saltrostad potatis med mojo rojo
  • paprikor fyllda med färskost med basilikasmak
  • halloumiost med tomat och pesto
  • vitlöksbröd
  • sparris inlindad i serranoskinka med balsamincodressing
  • marinerade kycklingspett
  • potatisomelett med chorizo 
  • och bläckfiskringar med aioli och citron
    Vi serverades i världens minsta gjutjärnspanna, den var jättesöt! Så en bild på den får kompensera för att det inte blev några bilder på maten... 

Till efterrätt var vi inte lika snabba så då hann jag få bild på både min biscuitglass med mandelkrokant och Peters chokladtryffel med espressoflarn, vi var dock rörande överens om att min var bäst, och för detta dissade vi deras passionsfruktspannacotta. Men efter aiolin så var ingen av oss i stånd att ta oss an något sådant...
Nu är vi tillbaka i vårt fullmetal-marathon. Mitt sår är förhoppningsvis läkt tillräckligt snart, det ser fint ut säger alla sköterskor men den första sa att det skulle ta 2 veckor men nu har det ju gått nästan 2 och en halv >.< Men nu ska jag återgå till att ligga halvnaken i sängen bredvid min man och klämma lite på honom <3

3 kommentarer:

  1. Jag har sagt att jag inte vill veta sådana detaljer O_O
    //Brysch

    SvaraRadera
  2. åh, förlåt, jag måste ha missat det....

    SvaraRadera
  3. Men jag vill...Mamma

    SvaraRadera