onsdag 14 september 2011

Onsdagsbestyr

Onsdagar är bra dagar schemamässigt, vilka de som trotsade aidsen igår kanske har sett... Dock så är det inte mycket annat som varit bra idag, förutom hoffellunchen (aka punsch-lunch för vissa) Hoffelmästaren måste vara en rödhårig tjej och sådana är det tydligen brist på på F... Hoffellunchen innebär att hoffelmästaren gräddar hofflor till alla som vill ha och därför bildas det en lång kö, för de som inte orkar vänta så länge så kan man köpa punsch för mellan 0 och 25 svenska riksdaler. Av de som inte orkade vänta och fick sin punsch billigt var det 18 stycken som skänkte detta till dagens servitör, Jickard, han drack dock BARA 16... och har sedan dess strosat runt och varit allmänt onykter. Typiskt kul!
På hemmaplan så har jag för första gången i mitt liv marinerat och stekt en hel kyckling helt själv, det tog bara typ 2 timmar, under tiden så for min bättre hälft omkring i rummet för att genomföra alltifrån dammtorkning till grundligt gnuggande med frätande medel på badrumsporslin och golv... Så nu är det skinande rent och vi är riktigt mätta i magen. Efter det var klockan alltför sent men mitt sår kallade på hjälp, plåstret som sitter för ser allt annat än trevligt ut när man får loss det så jag ska bespara er den bilden, det hade dessutom inte gett samma effekt eftersom ni inte heller kan känna den fantastiska odören från det. Dock så har det blivit blodigt och dant vilket inte uppskattas! Nu ska jag såva för jag börjar 8 imorgon, snyft...
Här är porten till Peter's trappuppgång:

3 kommentarer:

  1. Vilket intensivt schema du har XD, som att gå på gymnasiet igen XD.

    // Sophie

    SvaraRadera
  2. Varför måste det vara en rödhårig tjej???
    varför inte en grönfläckig kanin???
    //Phish

    SvaraRadera
  3. Sophie: Haha, jag gjorde ju ingenting på gymnasiet!!!

    Brysh: För att en grönfläckig kanin skulle bara bränna hofflorna....

    SvaraRadera