torsdag 20 januari 2011

Mekanikföreläsning

i måndags på våran mekanikföreläsning gjorde vi en tabell med några kände mekaniker vad de gjort för fysiken och något känt citat, när han rabblat upp alla kända Arkimedes, Galileo, Newton, Einstein m.fl. så kommer han till Bohr, som är mest känd för atommodellen men tydligen kunde jämföras med Einstein enligt vår föreläsare, och när han kom till citaten sade han: "Vad sa Bohr då? Det är ingen som vet, han var nämligen dansk!" så ja, alla vet att det är omöjligt att höra vad danskar säger!
Vår föreläsare i mekanik heter Måns, kallas av vissa månstret. Han är inte en grå, skäggig gammal gubbe som Behrnad men han har en puckel trots att han inte är en dromedar. Men han håller väldigt bra föreläsningar och är vänsterhänt. Bra föreläsningar är ju en självklart bra grej men att vara vänsterhänt känns inte som någon uppskattad sak överlag, men jag tycker detta fenomen är ganska häftigt och har en del respekt för folk som är vänsterhänt, det kanske har något med min förundran över annorlunda saker som gör det men jag vet inte, spännande!
Förälskad i färger som jag är så har jag fastnat för Catalina Estrada som illustrerar årskalendrar med citat av Paulo Coelho, citaten har jag inte så mycket för, han verkar mest självupptagen och hallelulja, men jag köper dem för att jag tycker att de är så vackra och bara att plocka upp kalendern gör hela min dag
 

1 kommentar: