fredag 27 maj 2011

sommarlov

jag har listat ut varför det är så svårt att skriva något roligt varje dag ! Därför att om så är fallet så är man ute och har roligt och då finns det ingen tid för att skriva om det här. Typ som mina senaste 2 veckor... (Om man räknar tentaplugg som roligt) 

För 2 veckor sedan så kom familjen hit och ville gå på Liseberg och då var man ju tvungen att vara lite social, så jag var på liseberg och hittade glittrande öron, varav ett par min syster lyckades sno med sig till degerfors, dock så lämnade hon sin tröja så den får jag gå och hämta på hotellet i veckan... På liseberg var vi även på 3D bion och såhär snygg var fredrik(lillasysters plåster) i dem brillorna. Fredrik lyckades även stoppa uppswinget på grund av bristande mod. Med familjen var även mammas extrabarn Tekle, han verkade tycka att det var lite läskigt med karuseller för han blundade majoriteten av tiden i dem enligt Philip iaf. Han blundade även, liksom Fredrik, inne på Hotell Gasten men kaxiga var de allt när de kom ut. 

samma helg så jobbade jag 3 pass på henriksberg varav en kväll var det en studentskiva med en samling bratz, men som mina kollegor förutspådde så gjorde de av med mycket pengar och det gillar vi ^^ 
Efter det var jag levande död i en vecka när jag jobbade med projekt och labbar. Projektet redovisades muntligt på tisdagen och rapporten skrevs och skickades in på fredag förmiddag. Labbarna gjordes och redovisades däremellan och det var mycket lättade f-studenter som lämnade dator-salarna efter redovisningstillfället på torsdagen. Samma kväll var det omsits med SNF med grillning och lite annat gott. Glad var jag hela kvällen och det nya DP som förberedde dupen hade sitt roliga. Till slut var det dags för en lugn helg med statistikläsning. Tyvärr hade all studiemotivation försvunnit med den bekvämma känslan av att ligga i focus-sofforna med datorn i knäet som labbandet gav. Och lika så efter tentan på måndag förmiddag var LANA-tentor inte ett populärt ämne, så jag har passat på att baka glasstårta eftersom jag lovat Peter att jag skulle baka åt honom för länge sedan och sen har vi haft lite grillmys och annat för oss, t.ex. har jag återfunnit min kärlek till twilight princess. Jag och peter kompletterar varandra ganska bra där eftersom han tycker om detaljer som var det finns kistor och sådant och jag har hyfsat bra koll på var man ska även om det börjar glida över mot att han kan mer än mig på det också... 
Jag tycker det är lite roligt att Peter och jag har olika storlek på bestick när vi äter hemma hos honom xD


2 kommentarer:

  1. Ohh, Liseberg! Kommer nu på fredag till Gbg, blir det damp på G =D

    SvaraRadera