fredag 22 oktober 2010

dan före ..

jag missade ju att blogga i tisdags, dagen innan min första tenta... men idag ska jag berätta om den ångest som ganska säkert drabbar de flesta förstaårsstudenterna på högskola. Det är något så fruktansvärt, jag har nästan aldrig varit särskilt nervös inför ett prov på hela grund- och gymnasieskolan. Aldrig ansträngt mig särskilt hårt heller, men nu sitter jag här, efter 5 veckors mer eller mindre konstant pluggande och har dödsångest för att jag är så nervös. Jag skulle vilja påstå att allt festande delvis beror på att man försöker undkomma sin panik. Man tar varje chans att fly verkligheten genom att trösta sig med något som får det att känna sig bättre en stund, nästan som med plåster när man var liten.
enligt mina vänner representerar den här bilden våra studier väldigt väl:

det blir inte bättre av att jag tror att jag är lite sjuk, i torsdags så trodde jag att det berodde på att jag var bakis men när jag fortfarande mår bakis på fredagen så borde det vara något annat som inte stämmer.
Analys tenta med mos i hjärnan kan bli en intressant upplevelse...

1 kommentar: