fredag 29 oktober 2010

Pubrunda i läsperiod 2

Innan jag glömmer bort det så vill jag önska alla mina(för ni är fortfarande mina för mig, även om jag har flyttat och inte har kvar er) små simmare lycka till i Hagfors i helgen! Simma INTE lugnt, Puss!
Igår var det pubrunda igen enligt vanlig ordning den första torsdagen i en ny läsperiod. Det var ett riktigt kalas, vi började med att bli "lagom" lulliga och snygga för att vid 7 ge oss ut i chalmersdjungeln. Först gick vi till bankomaten och tog ut pengar som tydligen var väldigt svårt för vissa som lyckades lägga till en extra nolla på beloppet, andra tog ut lite extra med flit för att straffa dryga köare. Jag var ingen av dem för jag hade mina kontanter sen tidigare på dagen, men jag hade en låda på huvudet. I kön träffade vi också Tony och Emma som vi tog med oss till Basen som är Datas bar, där fanns det 100 sorters ohl och så kunde man köpa deltaburgers with cheeeeese! Kvällens raggningsreplik kom även till där: "Jag är full får jag slicka på dig?". Emma trodde starkt på den. Det skapades även en utmaning för kvällen: "att golva Hanna på minst 3 barer" men vi kommer till det sen. Därefter begav vi oss till Kajsabaren(läses Kajsabajsa) på elektro, där fick vi köa lite även på marken. När vi väl kommer in så fick inte min låda följa med och då blev vi väldigt ledsna. Där hittade vi även våra phaddrar som inte är särskilt bra mobilvakter. Sen lämnade jag mitt sällskap och begav mig med endast Emma och Tony till Hubben, där IT-smurfen bor. De hade singstar och jag var självklart på. Slutade med att Tony slog mig på Barbie Girl men jag stod hela låten, dock lyckades jag hamna på backen 1 gång i kön och en gång där inne. Sen ville vi ha mer ohl så då blev det en tur till gasquen som enligt någon hade lagom lång kö. Efter 1 cider och 2 golvningar vid baren mötte jag 2 st degerforsare, är dock väldigt tveksam till om de kände igen mig men jag är ganska säker på att de kommer ihåg min mamma...
Efter det så köade vi en stund till kfkb-baren, men den är ganska populär så vi kunde ha fått stå där hela natten så vi valde att bege oss till gamla kära focus där mitt tidigare sällskap väntade, men vissa mesar hade redan gått hem, men vi som var kvar roade oss i flera timmar. Och för första gången sedan basen kunde jag ta med min unika huvudbonad(lådan) in, även om jag fick tjata lite på Mäsk för det.
Väl inne blev jag återigen golvad, det enda stället där jag klarade mig var kön utanför kfkb men det jämnar ut sig med att jag la mig på vägen dit... Vid 2 när det började bli dags att dra sig hemåt fick jag med mig 2 damer(typiskt tecken för lyckad kväll?) som på något magiskt vis lyckades få plats i mitt lilla rum efter mycket bök....

2 kommentarer:

  1. Var det raggningsrepliken som fick de två damerna att nappa på att följa med dig hem?

    SvaraRadera
  2. jag tror det för jag körde den på båda =)

    SvaraRadera