lördag 4 september 2010

10th Kingdom

Fredagkväll var det dags att ta igen sig efter pubrundan så det blev filmkväll hemma hos phadderchef Oloph, han själv stavar inte sitt namn så men jag fick den genialiska idén då han tidigare kallades Olof phadder i min telefonbok och har numera en en förkortning av detta: Oloph som uttalas: "Olop". Men innan vi kom dit var jag och Jeanette och köpte godis och efter bussresan ståendes på hållplatsen i regnet visste vi inte var vi skulle ta vägen.. Vi testade alla möjliga håll innan vi bestämde oss för att springa åt det ena hållet, men när vi kommit runt hörnet började vi bli oroliga... innan vi fick syn på rätt hus, som också var rätt hus. Problemet var att vi inte kom in så då var det dags att ringa. Då upptäckte jag även att jag någon gång undermorgondagen mottagit ett samtal från de djupa skogarna i småland. Att jag inte kommer ihåg detta beror inte på minnesluckor utan snarare på att Oloph som tillsammans med Jeanette beslagtagit min telefon svarade i tron om att det var Erik som ringde med tanke på att det stod Erik på skärmen. Nu har vi dock ett mysterium i varför detta samtal ringdes... vilket jag har en känsla av att erik kommer forska i under dagen då hans nyfikenhet höll på att döda honom redan klockan 1 på spårvagnen hem i natt.
"Filmen" som vi kollade på var en miniserie pågående i ca 7 timmar som vi inte hann kolla klart då vi inte hade lust att gå ifrån studiegången, vilket tar ca en timme till guldheden. Den handlade om en sagovärld, med 9 kungadömen, vars invånare, bl.a. en prins förvandlad till hund, kommer till New York city i vår värld (the 10th kingdom) med hjälp av en spegel. Sedan tar de med sig 2 människor in i sagovärlden som nu måste räddas från den elaka styvmodern. mer info:http://www.imdb.com/title/tt0207275/
Serien var i alla fall jävligt kliché men den var rolig att kolla på även om jag inte skulle vilja sitta de där 7 timmarna i sträck.
Efter att vi hade lämnat Jeanette att springa till sitt tåg på centralen tog jag och Erik 10an mot guldheden som för natten inte gick längre än Wavrinskys plats på grund av skadegörelse. På spårvagnen diskuterade vi mystiska telefonsamtal och sjöng balladen om fredrik åkare ihop med några som tyvärr inte kunde texten...
Passar på att lägga in en bild på vår föreläsare i linjär algebra, Maria, framför en del av anteckningarna från torsdagens föreläsning som hölls i Gustaf Dahlens-salen

2 kommentarer:

  1. The 10th Kingdom såg lite mysig ut ändå XP

    Hur ser ditt schema ut förresten?

    Pözzzzzzzzzzzz Sophie

    SvaraRadera
  2. hehe, den är sjukt störd >.< och inte särskilt snygga effekter, men påminner lite om shrek...
    Det är rätt soft, föreläsningar eller räkneövningar på förmiddagarna och sen typ fria eftermiddagar :)
    pösspöss :*

    SvaraRadera