lördag 11 september 2010

9/9

Ph 9's alldeles egna högtidsdag som firades på focus med tacos med 9 sorters tillbehör och 9 sorters finohl. Att döma av Rickard och Jims miner var dock inte Torpedo för god i alla fall.
Jag och Jeanette hade varit hemma hos mig och sovit en stund efter skolan innan vi vände tillbaka för att vara med om denna högtid. På vägen så plockade vi upp Erik som också hade sovit en stund. På vägen mot skolan messar Marina och tycker att det är Eriks tur att bjuda på cigaretter men vi orkade inte vända när vi nästan var framme => Censurerade sms från Marina. När vi kom fram till focus var klockan ungefär 7. De andra hade börjat runt 5 och det hade hunnit bli ganska mycket folk men det fanns tacos eftersom de inte hade börjat servera det förrän ungefär då och det uppskattades. Strax efter 8 tog Isak sin 9e tacos, vilket han var väldigt stolt över, sedan spydde han. Enligt honom ska hans flickvän inte ha uppskattat bravaden lika mycket dock...
Jag och Jeanette hade bestämt oss i början av veckan för att vara nyktra fram till helgen och det kändes ganska bra med tanke på att vi skulle ha föreläsning klockan 8 dagen därpå. När de 9 sorters kakorna kom fram däremot hade jag svårt att hålla mig borta. Samtidigt som kakorna kom fram var det dags för William som tidigare inte hört till 9an fick sitt "uppdrag" för att få vara med, som gick ut på att äta en negerboll formad som en penis. 9 minuter över 9 slutfördes "uppdraget" med lite påtryckningar från andra 9or innan det utbringades en 9an-skål. I övrigt satt vi mest i soffan och pratade hela kvällen förutom att vi sjöng ganska många verser av kalsonger blå, den går ut på att göra egna verser på rim, vilket ledde till både bra och mindre bra verser efter kortare eller längre pauser efter refrängen. Verserna går ut på att hoppa på någon annan, inom 9an helst på ett bögigt sätt innan övriga gruppen fyller i med refrängen som lyder:
" Bara jag får söva
söva bakom röva
nej nej nej det får du ej
du skulle bara killa mig
killa killa mig på buken
med den stora ..
||:umpa umpa umpa pa:|| "
Vid 12 så följde vi en ganska full Oloph till hållplatsen där vi väntade in hans vagn innan vi kastade oss på en i vår färdriktning för att åka hem och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar