onsdag 1 september 2010

Filmkväll

Idag var det segt att gå upp, men jag kom faktiskt i tid, till skillnad från vissa andra ^^ 4 timmar föreläsning under förmiddagen var dock inte så peppande, men efter lunch skulle alla flytta så jag tog mitt pick och pack och satte mig på tredje våningen för att ta tag i den linjära algebran. Dagens uppgifter handlade också om matriser men nu istället om multiplikation och inverser. Och trots att jag misslyckades med att lyssna på föreläsningen så lyckades jag lösa dagens uppgifter.
Här finns länkar till mitt schema och några av mina kurshemsidor om någon(typ ungefär min mamma) är intresserad  SchemaInledande matematisk analys  & Linjär algebra och Geometri Jag funderade också på att börja läsa lite extra geometri för kunnandets skull, men Oloph och Erik tyckte inte att det var en bra idé om jag inte var särskilt intresserad av geometri... så jag skippar nog det.

Sen har jag varit och fikat på bulten och caféet i kårhuset innan det blev pizza på Gibraltar och sen vidare hem till Pablo för filmkväll med niorna. Titta på bra film var strängt förbjudet så mina önskemål blev ganska hårt nedtryckta och det slutade med en film om katolskt gott och ont som heter shadow builder, men när de efteråt gick över till varan-tv begav jag mig hemåt för att ta igen lite sömn
Mina grannar har tydligen en bäbis nuförtiden så den saken kan vi bli två om men det brukar vara min fördel i den saken så jag oroar mig inte så mycket.

3 kommentarer:

  1. Jag förstår inte riktigt kommentaren om geometri, borde du inte läsa lite extra sådant eftersom det är det ända inom matematiken du har lite svårt för eller varför hade du fått den tanken från början? Har du tänkt snarka så högt att bäbisen inte hörs?

    SvaraRadera
  2. Oh snap du använde din mamma i ett inlägg XD
    //Phish

    SvaraRadera
  3. Mamma, jag syftade på att jag kan sova även om ungen skriker... och brorsan, azzum ^^

    SvaraRadera