onsdag 8 september 2010

Plugg

Tisdag på läsvecka 2 så var jag på skolan i god tid för en gångs skull, hann till och med gå ner till focus för att lämna min matlåda i kylen innan jag gick upp till FL 71 för räkneövningar. Jeanette var dock tveksam på detta då hon inte uppfattade att jag befann mig i rummet förrän ca 1 - 1,5 timme senare(I'm ninja). Innan vi övergick från linjär algebra till analysen så tog vi en tur till café Bulten(maskins café) och köpte kakor ^^
Efter lunch var vi lediga så då passade vi på att göra klart majoriteten av veckans övningar så nu väntar en soft vecka förutom det faktum att jag måste läsa in den linjära algebran då jag tyvärr inte förstår vår föreläsare ens i vaket tillstånd... Morgonens föreläsning var totalt oförståelig så det är tur att vi har en bra bok. Enda problemet är att den är på engelska... men det är bara att lära sig.
Efter allt plugg på tisdagseftermiddagen så tog vi vår lediga kväll till att åka hem till Oloph för att kolla klart på 10th kingdom och jag lägger inte ut några spoilers men det slutade lyckligt och Erik var nästan tårögd. För att vi inte skulle komma hem för tidigt kollade vi sedan på kung-fu hustle. Filmens höjdpunkt var när Jeanette någon gång mitt under filmen talar om att hon inte kan urskilja texten varför hon inte förstår någonting eftersom det talade språket är kinesiska, den kommer att leva länge.
Nu sitter jag och har kentmys men snart är det dags att sätta fart och då är det slut på det.. behöver handla och eventuellt laga mat och dessutom duscha innan jag återvänder till skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar