fredag 17 september 2010

läsvecka 3

Tiden går fort, nu är det bara ungefär hälften kvar till vår första tentavecka O.o och på lördag är det dugga så det här är vår första panikvecka, ingen nollning och plugg minst 12 timmar om dagen...
Första dagen som "nymble" skulle ha varit min bakisdag men fick ställa upp och plugga med Erik, det var mycket trevligt och jag fick faktiskt en del gjort, en lagom inledning på detta plugghelvete...
Det här är Bernhard, honom har vi i den inledande matematiska analysen, han är jätterolig och skriver söta saker på tavlan, om man kollar noga så står det "WOW" till höger på den tavla som är längst upp.

Under måndagen så var det fortsatta föreläsningar i båda mattekurserna och en liten inledning av MATLab på matematisk programvara.. efter det var det hårdplugg som gällde fram till halv 8 då jag istället tog en sväng ner till kårhuset för att kolla in Chalmersbaletten. De verkade vara ett roligt gäng och det är kul att dansa, det tråkiga är att de bara har 1 gång i veckan och då är det 2 timmar som slutar halv 10 måndagkväll vilket inte är helt ultimat... Tisdag var det räkneövningar och då begav vi oss till fl 64 för att delta på Tonys räkneövning i linjär algebra. Det var trevligt att förstå för en gångs skull, men det var inte lika kul att förstå hur mycket man har missat och som är kvar att förstå. Men just nu satsar jag på analysen som vi har dugga i på lördag så jag får läsa ikapp det andra senare :) På onsdagen tog vi sovmorgon från den föreläsningen som ingen förstår ändå och det var tydligen inte någon större förlust... Vi var dock ändå trötta och en kopp kaffe från café bulten åtgärdade det problemet men skapade istället ett annat... Det blev inte så mycket pluggande och istället hamnade vi med våra tidigare phaddrar(de är inte phaddrar längre eftersom vi har slutat vara nollor) på J.A. Pripps(John L's) Pub där det hölls pubquiz. Det var mysigt att få slappna av lite och gjorde det möjligt att anstränga sig någon timme till med uppgifterna. Det underlättade också en hel del med experthjälp ^^
Under torsdagen har vi lagt allt krut på att lösa gamla duggor som innehåller på tok för mycket gränsvärden för min smak. Det verkar dock innehålla åtminstone ett induktionsbevis så om jag har lite tur kanske jag kan lyckas plocka ett par poäng, förväntningarna är dock inte alltför höga med tanke på snittet förra året låg på 4 p av 30. Lycka till F och TM 1 ^^
Hehe, ser ni min bula?

1 kommentar:

  1. Man kan inte lägga upp en bild på en bula utan att förklara vad som hänt.

    SvaraRadera