måndag 27 september 2010

Läsvecka 5

Börjar nu, det innebär att om 3 veckor har vi tentavecka! Paniken börjar att infinna sig. Jag kan trots allt gotta mig med att det har varit en givande helg och framförallt den linjära algebran känns inte lika motig längre även om Maria idag tog upp världens sats med 19 punkter som hon bevisade var för sig. Det var ganska tråkigt i längden och ögonen blev bara tyngre och tyngre tills de inte höll sig öppna alls... Andra halvan av föreläsningen flydde jag till våning 3 för att utnyttja tiden till något vettigt istället.
Idag var det lite spännande att springa upp till 3ornas föreläsning i kvantfysik och lämna Pablos arbete som han "glömde" hos oss och så har mina kära jeans gett upp och är numera hålade *sad face*.
Fysikerna slutade tidigare än oss idag vilket Rickard tyckte var ett utmärkt tillfälle att gotta sig i. Enda problemet är att det innebär att vi matematiker kommer att gotta oss i varje tillfälle vi får i framtiden vilket innebär ungefär 4-5 dagar i veckan...
klockan 5 är det städning av focus för ph9 vilket inte kommer att bli helt rumsrent om vi får bestämma... Innan dess ska jag försöka att klara av lite matlagning, basilikatonfisk med spaghetti blir det förhoppningsvis.
såhär går det om man slumrar till lite på rasten mellan föreläsningarna, försöker man sova på föreläsning så blir marina ninja... Grodan och fågeln gjorde Elias av mitt godispapper när jag försökte plugga förra veckan
 

tjohej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar