tisdag 7 september 2010

Helg och dammiddag

Nu är det dags att börja ta det här på allvar,.. majoriteten av sista veckans nollningsarr kommer att prioriteras bort eller i alla fall genomföras i nyktert tillstånd då helgens bravader tärt lite mer på vår hälsa än vad som är behagligt när man ska genomföra sina studier därför kommer den här veckans inlägg tyvärr inte att präglas av mina galenskaper...
Angående helgens bravader så begav jag mig under lördagens aningen norrut till Lysekil för att fira födelsedag med min lilla bror. På torp så inhandlades havskräftor, räkor och krabba som resulterade i en festmåltid på kvällen efter diverse tårtbak. På söndag, den riktiga födelsedagens, morgon så väcktes jag bryskt av min bror som ville gå på toaletten innan vi skulle sjunga för honom varefter jag somnade om under presentöppningen...
Sen väcktes jag igen till frukost och efter det lite slappande innan lunch och tårtätning. Tårtätningen var dock inte så imponerande då vi i hast var tvungen att gå på tårtan direkt efter maten och det faktum att vi bakat 2 tårtor men endast var 3 personer som skulle äta försvårade också lite.
Sen var det tillbaka till storstaden igen för att göra sig i ordning inför kvällens dammiddag. En finsits för damerna med diverse underhållning från manliga, och under kvällens gång alltmer lättklädda, f-are.
Till förrätt fick vi kronärtskockor som rent ut sagt massakrerades av damerna, till varmrätt currykyckling/linsgryta ( >.< ) och efterrätt rabarberpaj, som presenterades av Ernst iförd en unik kockhatt, till synes egentillverkad av papper. Efter middagen var det dags att bege sig på efterfest på Focus där herrarna väntade. Och för att vara ca 4 gånger så många som damerna på sektionen var de en ytterst intetsägande skara som väntade utanför. För att komma in var vi tvungna att visa leg varefter vissa(eller bara jag?!) testades genom att gå på en odefinierad linje... Efter mycket dans och en obestämd mängd redbull-vodka lyckades jag och Jeanette ta oss till Doktor Lindhs gata ungefär klockan halv 5 på morgonen. Vi måste ha varit en högst ovacker syn när vi vaknade men jag måste erkänna att det var det värt. Det har dock blivit en högst intetsägande dag men lite stilla plugg på diverse platser i fysikhuset.
Och veckans avhållsamhet prövades redan första dagen i form av hot om att släpas in på nollrocken för att bli bjuden på öhl, men det motstods och istället tog jag sällskap med Erik hem och nu är jag nöjd med att ha fått diverse hushållssysslor, pastakok, disk, byta lakan, utförda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar