måndag 13 september 2010

Fysikbalen

Vad är väl en bal på Kalle Glader? Säkert tråkig och gräslig och alldeles, alldeles..
I onsdags kväll befann jag mig i GD-foaljén för dansövning inför fredagens bal. Vi lärde oss att dansa vals, foxtrot och att bugga. Det var mycket trevligt arr, även Jeanette som inte skulle följa med på balen uppskattade en kort stund på detta arr. På fredagen var det stor förberedelse inför den stora kvällen. För att orka hålla mig vaken under fredagens första föreläsning intogs en kopp kaffe ifrån bulten. Om det var det faktum att jag var övertrött, hade 2 sockerbitar i eller att jag aldrig druckit en hel kopp "riktigt" kaffe förut som orsakade min överenergi under eftermiddagen får förbli ett mysterium. Men Rickard och Fredrik verkade ha vissa problem med mitt sällskap under lunchen...
Efter att jag lyckats lugna mig begav jag och Marina oss till innerstaden för att införskaffa diverse nödvändigheter till kvällens utstyrsel. Efter det begav vi oss var och en hem till sitt för att duscha innan vi återfann varandra på syster estrids gata för att ladda med smink och frisering på mina 13 kvadrat. Efter vad som kändes som ett evigt slit såg vi båda mycket fabulous ut. 
Sedan begav vi oss till skolan för att ta oss in på Kalle Glader mycket fashionabelt sena, vilket vi egentligen inte var då akademisk dubbelkvart gäller efter 17.00 !
Eftersom det finns ungefär dubbelt så många killar som tjejer på f-sektionen tilläts inga bordsdamer väljas ut i förväg utan det var bordsplacering som gällde. Så för att finna våra platser fick vi skrida omkring i salen för att finna vår namnlapp som var utställd. På baksidan fanns ett litet kort, personligt citat samt en uppmaning att aspa nollK för var och en. På min stod det: "π2 > Hanna " 
Min bordskavaljer hette Axel och var medlem i ph 21(sportnördarna) han var mycket trevlig och åtog sig tillsammans med herrarna runtomkring(hamnade vid ett herrbord och hade mer eller mindre 5 bordsherrar) uppgiften att supa mig under bordet, vilket enligt rykten inte ska vara så svårt... Något mycket uppskattat under finsittningar är att herrarna tvingas stå ut med kavajer och tryckande blåsor då detta är mycket strikta regler om att ta av kavaj samt toalett besök för herrar och damernas springande brukar då uppskattas starkt. 
En bild av fabulous Hanna och Marina ute på jökpaus: 
och en som speglar Malinkas skrämmande personlighet: 

Och vi avslutar med en från andra hållet: 

Efter middagen var det dags för dans och först blev det vals men sedan övergick de flesta till att bugga samt en hel del fridans. Efter 12-slaget tog fanskap tag i födelsedagssång för Jim. Och inte långt efter var det dags för efterfest i Focus tillsammans med DP och trots detta lyckades jag hålla min klänning hel och torr, kvällens bravad!

2 kommentarer:

  1. Oh, vi är så inihelvete snygga.

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående skrivare men skulle gärna sett fler bilder, gärna i helfigur också...

    SvaraRadera